šachy
1. hrací pole
- zobrazení políček 8x8
- střídající se tmavé a světlé políčka
- HTML - zakomponování JS a CSS souborů
- HTML - vytvoření tabulky
- CSS - velikost buňek tabulky
- CSS - třída pro světlá a tmavá políčka
- JS - generování jednotlivých buňek
- JS - funkce zmenaBarvy
spustit
2. základní postavení figurek
- zobrazení figurek jako text
- JS - definice dvourozměrného pole hodnot
- JS - pojmenování jednotlivých figurek
- JS - vypisování hodnot
spustit
3. obrázky figurek
- zobrazení figurek jako obrázky stáhnout
- zvýraznit najetí myší
- CSS - nastavení velikosti obrázků a jejich centrování
- CSS - při najetí myší na políčko změnit barvu a kurzor
- JS - místo textu vypisovat obrázek
spustit
4. vybrání figurky
- zvýraznit vybranou figurku
- zobrazit údaje o figurce
- CSS - nová třída vybrane se světle modrým pozadím
- JS - vložení zobrazovací části do funkce
- JS - přesunutí definice source na začítek zobrazeniPole
- JS - po kliknutí na políčko spustit funkci select
- JS - při vybárání políčka ověřit jestli je na něm figurka
- JS - při každém vybrání figurky přepsat pole
spustit
5. možnosti pohybu
- zvýraznit políčka kam se můžeme přesunout
- CSS - nová třída moznosti
- JS - pole moznosti, které se vztahuje na pozici kliknutého políčka
- JS - všechny možnosti pro jednotlivé typy figurek
spustit
6. možnosti útoku
- zvýraznit políčka na kterých můžeme vyhodit soupeřovu figurku
- nezvýrazňovat políčka na kterých ne naše vlastní figurka
- CSS - nová třída utok s červeným pozadím
- JS - zobrazovat možnosti pouze na políčkách s hodnotou
- JS - zkušební hodnoty navíc
- JS - pro možnosti, které na sobě mají figurku opačné barvy přiřadit třídu utok
spustit
7. pohyb
- po kliknutí na červené nebo žluté políčko posunout figurku
- JS - pokud máme vybranou figurku a klikneme na žluté nebo červené políčko, figurka se na něj přemístí
spustit
8. úprava pěšáka
- pěšák nesmí brát figurky dopředu, ale pouze pokud jsou od něj šikmo dopředu (ověřovat i u pohybu ze základní pozice)
- smazat figurky navíc
- odoznačení
- JS - pokud máme vybrané políčko a klikneme mimo možnosti tak se figurka odoznačí
- JS - útok pěšáka dostran
spustit
9. střídání tahů
- přidat ukazatel toho kdo je na tahu
- ošetřit aby se dalo hýbat pouze figurkami s příslušící barvou
- HTML - objekt info který v soubě bude mít 2 obrázky
- HTML - obrázek s bílým králem #natahu_w a obrázek s černým králem #natahu_b
- CSS - nastavení pozice #info a velikosti obrázků v něm
- JS - v selectu když kontrolujeme zda jsme klikli na políčkou s houdnotou teď budeme kontrolovat zda je na něm figurka hráče na tahu
- JS - funkce zmenaTahu která přepíná natahu mezi w a b a mění pozadí u obrázků v #info
spustit